گلدان برگ بیدی

هدیه بهاری باطراوت


برگ بیدی گیاهی است علفی و خزنده که به سرعت رشد می‌کند و در تمام طول سال گل می‌دهد. این گیاه که از خانواده کملیناسه بوده، دارای بیش از 70 گونه مختلف است و زیستگاه آن از جنوب کانادا تا شمال آرژانتین را در بر می‌گیرد. برگ‌های ظریف و زیبای آن در دسته‌های پُر به رنگ‌های بنفش، صورتی و یا سفید هستند. برگ بیدی به دلیل شکل و فرم خارق‌العاده‌اش می‌تواند برای منزل و محل کار گزینه مناسبی باشد. این گیاه زیبا جهت تزئین طاقچه‌ها و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین گیاهی سریع الرشد و کم‌توقع و اقتصادی، نیز هست. به طوری که از یک گلدان در یک سال متوالی می‌توان ۵ گلدان جدید تهیه و تکثیر کرد.

برگ‌های بیضی شکل و نوک تیز آن با لکه‌های نقره‌ای و بنفش در متن سبز، جلوه‌ای بی‌مثال به این گیاه داده‌اند. جالب است که از آنجایی که این گیاه نیاز به نور متوسط دارد، در صورت عدم وجود نور کافی برگ‌ها به رنگ سبز در می‌آیند. همچنین حذف جوانه‌های انتهایی به منظور پر پشت‌شدن و توپی شدن گیاه ضروری است. فراموش نکنید که نگهداری چنین گیاه زیبایی چگونه می‌تواند بر زیبایی محیط و بهبود حال روحی و جسمی تاثیر داشته باشد.


 

۲۶۹,۰۰۰ تومان

قیمت:

۳۰۳,۰۰۰

تومان

قیمت ارزی
تمام کالاهای این محصول تمام شده است
هزینه ارسال سفارش برای خرید های بالاتر از ۳۵۰,۰۰۰ تومان رایگان می باشد.
امکان ثبت سفارش و خرید در حال حاضر تنها برای شهر تهران امکان پذیر می باشد.
گل های ما بر مبنای سفارش، هر روز صبح از مزرعه چیده می شوند، بنابراین اگر تمایل دارید سفارش خود را همان روز دریافت کنید می بایست قبل از ساعت ۷:۰۰ صبح سفارش خود را ثبت کنید. در ضمن زمان تحویل سفارش از ساعت ۱۱:۰۰ صبح می باشد.

توضیحات بیشتر:

نور:

این گیاه نیاز به نور زیادی ندارد، اما به محیط روشن با نور غیرمستقیم یا ملایم نیاز دارد. فراموش نکنید در صورت قرار گرفتن در نور شدید و گرما روی برگ‌ها لک‌های قهوه‌ای پیدا می‌شود و می‌سوزد. در صورت کمبود نور هم برگ‌ها رنگ بنفش خود را از دست می‌دهند.

خاک:

این گیاه می‌تواند در خاک مخصوص گیاهان تزئینی رشد کند اما ایده‌آل ترین خاک برای رشد بهتر، مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب، است.

دما: 

دمای متعادل خانه که بین 18 تا 23 درجه سانتی‌گراد است، دمایی مناسب برای این گیاه خواهد بود. البته دمای بالاتر و گرم‌تر می‌تواند به رشد بهتر گیاه کمک کند اما دمای کمتر از 10 درجه سانتی‌گراد موجب آسیب دیدگی برگ‌ها خواهد شد. 

آب:

با اینکه گیاه نسبت به خشکی تا حدودی مقاوم است، اما بهتر است پس از خشک شدن سطح خاک آبیاری شود. البته اگر از این گیاه در ارتفاع و به صورت آویز استفاده می‌‌کنید، نیاز به آبیاری بیشتری خواهد داشت. فراموش نکنید آبیاری زیاد باعث پوسیدن گیاه از ریشه می‌شود.

تکثیر:

بهتر است از ساقه‌های دراز و منحرف برای تکثیر استفاده شود. به این منظور ساقه گیاه را در یک گلدان قرار داده و آبیاری کنید تا پس از چند هفته گیاه جدیدی داشته باشید.